La cesta está vacía
IV CICLE MIGRATS DANSA

IV CICLE MIGRATS DANSA

Danza > Contemporánea

resumen

19 i 20 de novembre, a les 19 hores a Espacio Inestable. Aforament reduït al 50% i distància entre seients. Entrada general: 10 euros. Entrada professionals i estudiants de dansa: 8 euros



 

Compartir publicación




Descripción

SARA FONDEVILA

Ter ollo

“Mirar de gairell, mirar de reüll, clavar la mirada, mirar a qui mira, mirar-te, dibuixar allò que es mira, ocultar la mirada, esquivar mirades, mirar per damunt del muscle, llambregar, donar una ullada, mira'm... 

Mai et canses de mirar?” 

Una reflexió sobre la mirada associada a certs clixés, a certes conductes, a certs estats del cos... que em mires, que m’interpretes, no significa que conegues la realitat del que ocorre. Per tant, t’estic enganyant? Generar acció des d’una cosa tan etèria com les línies que es projecten des de les pupil·les, o com és la resposta cinètica que provoca l’acte d’amagar-nos, el no voler mirar. Construir diferents cossos i dotar-los de vida a partir de la subjectivitat que per a mi suposa mirar amb diferents qualitats. Un catàleg de moviment emprant un únic cos polisèmic. 

 

Fitxa artística

Coreografia i interpretació: Sara Fondevila 

Ajudants de coreografia i dramaturgia: Elizabeth Valdez, Walter Marín i Rebeca Barroso 

Fotografia i video: Verónica González 

Duració: 15 min

 

 

MARIAN DEL VALLE

Danses en dormance

 

Escriptura i dansa es troben en aquesta creació que s’articula en una sèrie de fragments, cadascun abordant un tema o una cerca que travessen tant la trajectòria artística de la coreògrafa com la història de la dansa: el vol, la tensió entre horitzontal i vertical, la lamentació, les ones, la desaparició, etc. Danses en dormance ret homenatge i convoca les danses de Ruth Saint Denis, Ana Pavlova, Nijinski, Isadora Duncan, Martha Graham, Dore Hoyer, Mary Wigman, Pina Bausch, Lia Rodrigues… Artistes que han disseminat en les seues danses llavors que Marian del Valle desperta i desenvolupa en la seua proposta coreogràfica.  

 

 

Fitxa artística

Coreografia, textos i dansa: Marian del Valle

Pianista: Nathalie Alessi

Música: Maurice Ravel, Luciano Berio, Alexander Scriabin

Escenografia i vestuari: Marian del Valle

Mirada exterior: Antia Diaz

Producció: Andanada asbl

Coproducció: Charleroi Danse-Centre Chorégraphique de Wallonie-Bruxelles

Ajudes: La Bellone i beca del servei de la dansa de la Federació Wallonie-Bruxelles

Foto: Estelle Czernichowski

 Duració: 20 min

 

 

 

MARINA FUEYO-MARÍA JURADO

Osmosis </3 

 

[ // DIFUSIÓ QUE TÉ LLOC ENTRE DOS LÍQUIDS O GASOS CAPAÇOS DE BARREJAR-SE A TRAVÉS D’UN BARANDAT O MEMBRANA SEMIPERMEABLE ] 

Osmosis parla de la nostra capacitat simbiòtica en les relacions personals, les etapes de l’amor, la quotidianitat i la cura del propi espai vital. El viatge de l’individu a un lloc desconegut que entrega tota la seua responsabilitat a la creença. La resignació a l’espera d’una possibilitat, d’alguna cosa que ens salve.

Les directores aposten per una coreografia conceptual que dansa entre allò quotidià, el gest i els diàlegs de l’obra de S. Beckett “Esperant a Godot”.

 

Fitxa artística

Companyia: DEAR CASANDRA

Coreografia i direcció: María Jurado i Marina Fueyo

Interpretació: Marina Fueyo i Laia Camps

Duració: 11 min

 

 

IVÁN COLOM

FI DU

Sinopsi: Pàgina 87 del llibre “Las ventajas de ser un marginado”, de Stephen Chbosky, editorial Alfaguara. I no dic més.

 

 

Fitxa artística

Creació i interpretació: Iván Colom Villar i Elena Sevilla Sánchez

Duració: 15 min